Jesień i spokój duszy

Jesień pełna deszczu i niskich temperatur to taki dobry moment na koc, herbatę, świeczkę i chillową muzykę. Gorzej jak trzeba wyjść z domu w taką szarówkę i jakoś stawiać czoła całemu złu tego świata. Do takich rzeczy trzeba się solidnie przygotować.

source: pexels


Oto kilka moich propozycji na spokój duszy.


ŚWIECA


Dla mnie ulepszeniem dnia może być odpalenie świeczki zapachowej, której cudny płomień od razu daje świetny vibe całemu pokojowi. Polecam też połączyć to z lampkami świecącymi w podobnym odcieniu! 

Moi ulubieńcy to słoiczki Home Aroma z Rossmanna, których cena wynosi około 5 złotych. U mnie górują Stormy Nights Coconut Cream

source: pexels

HERBATA


Jestem herbaciarą cały rok, ale kiedy robi się chłodniej, z jeszcze większą częstotliwością piję herbatę. Moją ulubioną jest gorąca herbata. Jeśli chodzi o rodzaj, w domu zazwyczaj piję czarną lub rooibosa. Szaleję ze smakami gdy jestem w nowych miejscach i odkrywam co właściciele knajpek przyszykowali dla herbaciarzy w swoich ofertach. Ostatnio próbowałam rozgrzewającej z malinami, cytryną i miętą, czego sama z siebie raczej bym nie zrobiła. Krakowski Dziórawy Kocioł rozkochał mnie też w herbacie o smaku mięty pieprzowej. Cudeńka! 


ODPOCZYNEK


Po męczącym dniu na uczelni lubię mieć chwilę, by odpocząć. Nieważne czy jest to leżenie plackiem w domu, picie herbaty i granie w potyczki taktyczne w League of Legends czy spotkanie z przyjaciółmi na mieście. Po prostu lubię dawać swojemu ciału i duszy się rozluźnić. Zwłaszcza po siedzeniu kilku godzin na niewygodnych krzesełkach w salach wykładowych ;) 


source: pexels

INNI LUDZIE


Wiele jesieni w swoim życiu przeżyłam koczując w grubych skarpetach, czekając do lata, aż wraz z pąkami na drzewach na nowo rozkwitnie moje życie towarzyskie. Teraz jest inaczej. Kontakt z przyjaciółmi, czy bezpośredni, przez Discorda czy Messengera jest dla mnie istotny i niekiedy robi mi dzień. Z dobrym towarzystwem nawet mrozy niestraszne! 

SERIAL


Klasyczny typ na spędzenie wieczorów... w samotności tudzież w towarzystwie. Każdy ma coś swojego, ja od siebie mogę jedynie polecić kilka pozycji. 

Netflix: LuciferDynastyDark, BoJack Horseman.

HBO Go: EuphoriaTell Me a Story.




Niedawno urywkowo zaglądam też do Trailer Park Boys, które jest dobrym sposobem na wyłączenie się. 

YOUTUBE


Podobnie jak przy serialach, ile ludzi, tyle opinii i gustów, więc zostaje mi tylko polecić wam moich ulubieńców, bez których ta platforma (moim zdaniem) nie byłaby taka sama.

Polskie kanały:  

Zapytaj Beczkę - tyle lat i tyle pięknych ikonicznych rzeczy, świetny humor i forma! 

Krzysztof Gonciarz - bezkonkurencyjnie najlepsze oko polskiego YouTube'a! Potrafi pokazać piękno we wszystkim, co codzienne. Uwielbiam twórczość Krzysia i jego estetykę, którą też raczyłam się zachwycić podczas wystawy Tokio24. 

Żądny Przygód - jak urbexy, to u Juliana! Nie wiem dlaczego, ale sposób prowadzenia tego kanału jest dla mnie bardzo ciekawy i może przemawia też za tym fakt, że te wszystkie ciekawe miejsca pokazuje chłopak w moim wieku. 

Urbex History - kanał, który spowodował, że wróciła moja miłość do urban exploringu. Profeska po całości. 

Loveandgreatshoes - kanał dwóch przyjaciółek, które od lat "uczą" mnie makijażu, podejścia do ubrań, teraz też inspirują przy takich bardziej dorosłych rzeczach. Justyna i Kasia są przesympatyczne, ich filmy są dobrej jakości i nie wciskają ludziom shitu. Jak mówią, że coś jest dobre, to tak rzeczywiście jest. 

Grabari.pl - twórca prześwietnej serii #zorientowani, poruszającej tematykę dookoła tęczy, za którą ogromne dzięki przesyłam w stronę Piotra Grabarczyka.

Mówiąc Inaczej - najlepszy kanał o języku, o jakim tylko można było sobie pomarzyć! Nigdy nie sądziłam, że w tak luźny sposób mogę się uczyć o języku :)

source: pexels

Zagraniczne kanały:

shane - najlepszy content, dużo herbatki i teorii spiskowych, nie wspomnę już o najnowszej serii, która jest po prostu mistrzowska. Trzeba się samemu przekonać!

Jeffree Star - dzięki niemu i jego łamaniu wszelkich barier makijażu zaczęłam inaczej na niego patrzeć, mimo dram dookoła, nadal utrzymuję, że jest najlepszy w tej społeczności.

Ryland Adams - vlogi z perypetiami dziejącymi się dookoła Shane'a i Rylanda są mega odprężające, zwłaszcza w trakcie szykowania się do czegoś, puszczam w tle i dobrze się bawię.

Morgan Adams 
NikkieTutorials
Garret Watts
The Fergies
Tyler Oakley
Zoe Sugg
Christina Grimmie zeldaxlove64 (której muzyka będzie płynąć przez moje życie do końca)


Koniecznie dajcie znać kogo Wy lubicie oglądać na YT!


WRESTLING


Kolejna rzecz, która mnie odpręża i jest często formą spędzania czasu, zazwyczaj wieczorów czy popołudniowych luk między powrotem z uczelni a wyjściem ze znajomymi.

Tak, jestem dużą dziewczynką, którą fascynuje pro wrestling :) Brzmi dla niektórych może dziwnie, wręcz śmiesznie, ale tak już jest.

Oglądanie tych widowisk z biegiem lat ewoluowało i teraz skupiam się na bardziej szczegółowych rzeczach, całokształcie scenariusza i prowadzenia go. Skupiam się wokół federacji World Wrestling Entertainment, które gdy tylko gdzieś słychać dookoła ludzie szepczą o Cenie, Rocku czy Hoganie, a także wdrażam się w All Elite Wrestling (więcej o tym to może kiedy indziej).

Chcę spróbować swoich sił, więc staram się jak najwięcej oglądać, by móc znaleźć pomysł na siebie, by móc go realizować w przyszłości.

Oglądanie tygodniówek jest jak oglądanie serialu, są dramy, są wybuchy, strzały i generalnie najlepiej, a są też momenty łez - ze szczęścia czy wzruszenia. Polecam zajrzeć i zaznajomić się z tematem.

source: pixabay

MUZYKA


Czy jest coś lepszego niż spokój, który zapewnia nam muzyka? Szarość dookoła i nudna jazda tramwajem? Podłóż temu ciekawy soundtrack, a gwarantuję, że obrazy wydadzą się lepsze :)

Osobny post o muzyce możliwe, że pojawi się wkrótce, teraz polecam smaczki, przy których tworzony był ten post:

https://open.spotify.com/album/3nDIVsXEKG6JwOCePHP7gB

Wystawa dalej we mnie żyje, dzięki soundtrackowi. Polecam do obserwowania otoczenia i łapania ciekawych klatek oczami z tymi kawałkami w tle!


Podrzućcie mi tu swoje playlisty z jesienną energią!




Jakie są Wasze sposoby na jesień? 

Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach! :)


11 komentarzy:

  1. Hejka. Dzięki za odwiedziny 😃 Też uwielbiam świece i herbatę. Czasem z kolezanką chodzimy do herbaciarni, tam mają gatunków bez liku. Bardzo lubię jaśminową z dodatkiem pomarańczy. Pycha. Ostatnio również korzystam ze spotify a. Wykupilismy premium dla rodziny i każdy korzysta do woli. Netflixa miałam kiedyś i bardzo mi się podobał ten niem serial Dark. Dla mnie jesień jest czasem na dobrą książkę i herbatkę. Świeczkę też lubię zapalić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też ze znajomymi mamy pakiet rodzinny na Spotify, mega opcja :)
      Książka i herbatka to super sposób na wyciszenie! :)

      Usuń
  2. Dla mnie jesienią cynamonowa herbata, świeczki, koc i dobra książka lub serial to tacy skuteczni czasoumilacze:) Jeśli chodzi o seriale to ostatnio wciągnęła mnie Gomorra, a wcześniej Peaky Blinders:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Lucyfera, czekam na najnowszy sezon z niecierpliwością już haha!
    Zapraszam :)
    ania-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy kto obejrzy chociaż jeden odcinek się zakochuje w Lucyferze! Też już się nie mogę doczekać 5 sezonu! <33

      Usuń
  4. Zgadzam się co do świeczek i herbaty - u mnie też pojawiają się o wiele częściej, gdy tylko zaczyna się jesień. :)
    Właśnie jestem w trakcie oglądania "Lucyfera" i uważam, że to doskonały serial na jesienne wieczory. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem uzależniona od herbaty z cytryną więc zupełnie się z Tobą zgadzam w tej kwestii ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super post, kilka punktów zgadza się z moimi :) Ja też jestem herbaciarą i uwielbiam zimowe herbatki! Kocyk czy dobrą muzykę :) Dobrze jesienią zaszyć się też z kawką i książką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś jesienna aura była dla mnie kompletnie nie do zaakceptowania, zwłaszcza jej późniejsze oblicze - chlapa, ponurość i szarość.
    Dopiero od niedawna dostrzegam plusy i piękno otoczenia. Codziennie spaceruje dobrych kilka kilometrów i czerpię z tego niezmierną radość :) Jesień można nienawidzić, albo kochać.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od dłuższego czasu zabieram się za serial Dark, ale ciągle coś wypada i brakuje czasu. Słyszałam już od wielu osób że jest wart uwagi :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz!
Jeśli masz zamiar spamować, nie zostawiaj komentarza.

Copyright © 2014 Bzduropisarka , Blogger